יום חמישי, 30 במאי 2013

גם אני רוצה להגיד משהו על קנאביס רפואי ...


כולם מדברים על זה עכשיו . בגלל שמשרד הבריאות רוצה להקשות את הנהלים לקבלת  התרופה  ואני בכוונה משתמשת במילה תרופה  ... זה מאוד פופולרי  לפחד מהקנביס . שמרנות יכולה להיות מאוד מאוד גרועה , אם היא משאירה אותנו בתוך ריבוע שלעולם לא נצא ממנו . המתנגדים חוששים שאם השימוש בקנאביס יתאפשר ביתר קלות - ליותר אנשים , הוא  יגיע לרחובות ולסוחרי הסמים .  חשש לכאורה מוצדק .
אני רוצה לדבר על החולים דווקא .  על אילו שזקוקים לקנאביס על מנת לקיים אורח חיים לכאורה נורמלי , עם המחלה הקשה שלהם ...
אני רוצה לדבר על חולי הפרקינסון , על הלומי הקרב ,על חולי ניוון השרירים , על חולי האלצהיימר , על חולי סרטן , על כל החולים במחלות סופניות ...

אני רוצה לדבר על אימא שלי ...
כשאימא חלתה בסרטן בפעם השנייה ... זה היה הרבה יותר נורא מהפעם הראשונה ...
בפעם השנייה , הגוף יותר חלש , גם הנפש . קשה יותר להילחם .
בפעם השנייה , אימא גם סבלה מכאבים קשים – שלא היו כשהיא חלתה בפעם הראשונה . כשראיתי כמה היא סובלת ... נזכרתי בתוכנית שאברי גלעד עשה – על הקנאביס הרפואי .
והחלטתי שאני רוצה קנאביס .
אני רוצה קנאביס לאימא שלי . 
ולא אכפת לי מה יגידו , ומה יחשבו , ועד כמה הבורות בנושא הזה חזקה .
ואמרתי לה :" אימא , בואי ננסה קנאביס . בואי נבקש מהרופא . את זכאית . ואת תקבלי . וזה יעשה לך רק טוב"... 
אימא שלי חששה . גם היא הייתה שבויה בדעה שקנאביס זה סם מסוכן . בתור מעשנת לשעבר – היא ממש לא רצתה לעשן שוב . אבל מצאנו פיתרון . קנאביס אפשר לצרוך בכמה אופנים ,לא רק בעישון . שכנעתי אותה  שזה רעיון מעולה  בשבילה . הקנאביס יעזור לה עם הכאבים , הוא משפר תיאבון , אפילו מאזן לחץ דם וסוכר .  קנינו מכשיר אידוי (וופורייזר) . ואחרי הבירוקרטיה -  היא קיבלה אישור לצרוך את התרופה .
קיבלנו אישור מהמשטרה לשנע את החומר , ואבא היה מביא  אותו מאזור המרכז .

עכשיו תשמעו : מדובר באימא שלי , שהייתה חולת סרטן והיה ברור שהיא נמצאת על זמן שאול ...  הקנאביס היה אמור להקל על הסבל שלה בחודשי חייה האחרונים . ואין ספק שהוא עשה את זה .
אחרי שהיא הייתה שואפת את האדים דרך הפיה של המכשיר , מיד היא כבר הייתה מרגישה אחרת . היא פשוט הייתה הופכת לבנאדם אחר .  הכאבים היו נעלמים . היא הייתה נרגעת  . זה היה משהו לא יאומן . בהרף עין , היא הייתה מרגישה יותר טוב . ולא . היא לא הייתה מסוממת . הייתי יושבת לידה  כשהיא הייתה משתמשת  בתרופה , וההקלה שאני הרגשתי כשראיתי את השינוי על פניה ... הייתה מאפשרת גם לי , לנשום כמה שעות ביתר קלות ...  הידיעה הזאת  , שעכשיו כמה שעות היא לא  תסבול , עזרה גם לנו .

כשמטפלים באדם אהוב חולה סרטן , או כל מחלה קשה אחרת והוא  כל כך סובל ממנה , ובעצם אין לנו דרך לעזור לו  התסכול הוא נורא . הקנאביס עזר לנו . עזר לאימא שלנו .  הוא לא מרפא את המחלה , זה ברור ... אבל הוא מקל על הסבל הנורא . והסבל , תאמינו לי הוא נורא . ולא רק לחולה . גם כל המשפחה הקרובה סובלת איתו ביחד . 
לכל אלה שצועקים :"סם מסוכן . סם מסוכן "... אני מאחלת שלעולם לא יזדקקו לסגולותיו של הקנאביס .  למי שפוחד שהקנאביס יגיע לידיים לא נכונות ... יש לנו משטרה שאמורה לשמור על החוק .
ואני רוצה לבקש משרת הבריאות :אנא ממך ,  אל תקשי על אנשים כל כך חולים  , גם ככה ההתמודדויות שלהם ביום יום הן קשות  דיין , אין שום סיבה להוסיף להם עוד .
אני בטוחה שאם אימא שלי עוד הייתה פה בסביבה ... היא הייתה אומרת לך את זה בעצמה ...

6 תגובות:

  1. כל מילה נכונה, חיבוק חזק

    השבמחק
  2. בס"ד
    גם אני רוצה להגיב אבל אני לא יכול, קשה לי כי אני בוכה על האמא שלך אהבתי יחידתי שעוד מעט שלוש שנים שהיא איננה! ואני בוכה עליה כל יום ועכשיו לפני שבת אני צריך להדליק נרות בגלל שהיא איננה וזה קשה לי מאד, כי היא היתה צריכה להדליק את נרות שבת קודש, אבל האבא שלנו רצה את המלאך הזה בשמים, ומה אנחנו יכולים לעשות? רק לבכות לבכות לבכות
    אבא שלא אנונימי

    השבמחק
  3. שרה יקרה
    הסיפור שלך כואב ומשכנע.
    כאונקולוגית שמוכנה לעשות (כמעט) הכל למנוע סבל ממטופליה, אני יכולה לומר לך מספר דברים:
    1. היה לאמך מזל (אם מזל היא המילה) שהקנאביס עזר לה. זה ממש לא תמיד כך.
    2. לחולים במצבה של אמך לרוב אין בעיה לקבל אישור לקנאביס, ההגבלות שמנסים להטיל מתייחסות לאוכלוסיות אחרות.
    3. אין הוכחות מחקריות ליעילות הקנאביס, אבל אין ספק שלעיתים הוא מקל. לעיתים הוא גם.. מזיק.

    השבמחק
  4. אונקולוגית יקרה ,
    ראשית , אני מאוד מודה לך על תגובתך . אני מעריכה זאת מאוד .
    בוודאי שאני לא אתווכח איתך , את אשת המקצוע , ואני ביליתי המון בשנים האחרונות בחברת אונקולוגים .
    אני מעריכה מאוד את עבודת הקודש שאתם עושים .
    אני בהחלט מודעת לכך שאין מחקרים מוכחים בדבר יעילות הקנאביס , אבל בפועל הוא יעיל להרבה חולים , ולא רק לחולים במחלות הסרטן השונות .
    לעניין האישור להשתמש בקנאביס , לעיתים גם כשיש כבר אישור - הבירוקרטיה היא כזאת נוראית , שזה לוקח לפעמים המון זמן עד שמקבלים פיזית את החומר .
    אני מנסה לעזור לעורר מודעות לנושא .
    מה שכתבתי כאן הוא מאוד פרטי ואישי , החלטתי לשתף רק בגלל שאני חושבת שהנושא כך כך חשוב .

    שוב - אני מאוד מודה לך על תגובתך .

    השבמחק
  5. אותי שיכנעת
    שיר

    השבמחק